نوشته شده توسط : alipour

مهلت اعتبار کارت‌های ملی غیرهوشمند تا پایان اسفند

اخبار سیاسی پایشگر- هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ ۲۰ هزار تومان واریزی به خزانه و ۱۱ هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، مهلت اعتبار کارت‌های ملی غیرهوشمند تا پایان اسفندکارت های ملی نمونه قدیم تا پایان امسال (۲۹ اسفند) اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آنها درنظرگرفته نشده است.

بنابراین لازم است دارندگان این نوع کارت ها در یک ماه باقی مانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

سیف الله ابوترابی روز شنبه افزود: افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند و اعتبار کارت آنها تا پایان امسال به اتمام می رسد، اگر در زمان باقیمانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام کنند، کارت آنها اعتبار دارد و می توانند تا زمان صدور کارت هوشمند ملی از طریق کارت های قدیم خود خدمات دریافت کنند، اما در غیر این صورت سریال کارت آنها باطل می شود و نمی توانند هیچ نوع خدمتی را با کارت خود دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا قبل از ۲۹ اسفند سال ۹۶ صادر شده و برای دریافت آن مراجعه نکرده اند، سریال کارت ملی قبلی آنها باطل می شود و باید برای دریافت کارت جدید هرچه زودتر مراجعه کنند.

ابوترابی گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند و هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مرحله تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر کارت صادر شده و تاکنون کارت های بیش از ۴۴ میلیون نفر از این تعداد ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.

مرجع اخبار رسمی

وی اظهار داشت: هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ ۲۰ هزار تومان واریزی به خزانه و ۱۱ هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند می توانند، ثبت نام کنند؛ همچنین اینکه برای تمام افراد بالاتر از ۱۵سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alipour

دستور رئیس قوه قضاییه در رابطه با حادثه دانشگاه آزاد

اخبار اجتماعی پایشگر– آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی درگذشت تعدادی از دانشجویان را به خانواده آنان و ملت شریف ایران تسلیت گفت و از دادستان کل خواست در رسیدگی سریع به پرونده نظارت لازم را به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل ازاداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن کامل پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

وقوع حادثه تلخ و تاسف بار واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از دانشجویان عزیزمان گردید، موجب اندوه و تاثر اینجانب شد.
این حادثه تلخ و غم انگیز ضرورت توجه بیش از پیش را از سوی متولیان امر نشان می دهد.
ضمن عرض تسلیت به خانواده های مصیبت دیده و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه و تسلیت به مردم شریف ایران از درگاه خداوند منان برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
ضروری است دادستان کل کشور نظارت لازم را در رسیدگی سریع به پرونده حادثه بعمل آورده و نتیجه را اعلام نمایند.

صادق آملی لاریجانی

مرجع اخبار رسمی



:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alipour

دلایل افزایش‌ خودسرانه قیمت لبنیات در بازار

 

پایشگر- دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: چون ستاد تنظیم بازار بررسی‌های خود را دیر انجام داد، صنایع خودشان قیمت‌ها را افزایش دادند و امیدی به برگشت به قیمت‌های قبل نیست، مگر اینکه دولت به مصرف کنندگان یارانه بدهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، افزایش چندباره و خودسرانه قیمت محصولات لبنی در ماه‌های گذشته نگرانی‌هایی را به وجودآورده که سرانه مصرف این ماده با ارزش غذایی از میزان فعلی که نصف میانگین جهانی و یک پنجم برخی کشورهای اروپایی است، نیز پایین تر بیاید که در این صورت خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به سلامتی مردم و اقتصاد جامعه وارد خوهد کرد.

سوال اساسی در دیگر سو این است که آیا واقعا کسی نیست بر این بازار لجام گسیخته که افسارش رها شده و مانند اسب سرکش می‌تازد، نظارت کند و جلوی کسانی را که خودخواسته هر کاری که دلشان می‌خواهد را بگیرد و مردم تا کی همه این فشارها را باید تحمل کنند.

صنایع لبنی هم بارها درباره دلیل افزایش‌ قیمتها توجیهاتی داشتند که جدا از درست یا غلط بودن آن، این افزایش‌ قیمت‌ها با سلامتی و حیات مردم گره خورده است، به این دلیل دولت باید علاوه بر بررسی سره یا ناسره بودن این حرف‌ها تدبیری بیاندیشد تا زندگی و سلامتی مردم بیش از این تحت تاثیر قرار نگیرد.

برای بررسی بیشتر موضوع با رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی صحبت کردیم تا زوایای بیشتری را از افزایش اخیر قیمت‌های چند ماه اخیر لبنیات روشن کنیم.

دلیل افزایش چند باره قیمت لبنیات در بازار طی ماه‌های گذشته چه بوده است؟

باکری: طی ماه‌های گذشته با بالا رفتن نرخ ارز قیمت مواد اولیه بسته‌بندی بسیار افزایش یافت. برای اینکه صنایع جلوی ضرر و زیان‌ها را بگیرند، از ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت درخواست کردند. فهرست قیمت‌های تأثیرگذار بر محصول نهایی شیر نیز به ستاد تنظیم بازار ارسال شد. از آنجایی که آنها نمی‌توانند این فهرست‌ها را سریع‌تر بررسی و تصمیم‌گیری کنند و به دلیل طولانی شدن فرایند بررسی، صنایع لبنی قیمت محصولات را افزایش دادند تا بیش از این متحمل ضرر و زیان نشوند.

شما چه زمانی تغییرات قیمت در وسایل بسته‌بندی را ارسال کردید؟

باکری: تغییرات قیمت حاصل از ارز روی بسته‌بندی‌ها را در تیر ماه به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم، اما هنوز هیچ پاسخی از سوی آنها داده نشده است و دیگر صنایع لبنی نمی‌توانستند بیش از این ضرر و زیان بدهند، چرا که در صورت ادامه روند، تعطیلی این صنایع روی می‌داد.

آیا صنایع لبنی خودشان مجبور شدند که قیمت محصولات را افزایش دهند؟ آیا شما چنین مجوزی را دارید؟

باکری: دستورالعمل قیمت‌گذاری تولید داخل وجود دارد، یعنی اینکه تولیدکنندگان می‌توانند بهای تمام شده محصولات خودشان را محاسبه و اعلام کنند و صنایع لبنی این کار را انجام دادند، اما زمانی که تولیدکنندگان می‌بینند که کسی به حرف آنها گوش نمی‌کند و هیچ تصمیمی درباره جبران ضرر و زیان آنها نمی‌کند، آنها مجبور هستند که خودشان قیمتشان را افزایش دهند.

آیا کسی نبود که در مقابل این افزایش قیمت‌ها از شما بازخواستی کند و به این قیمت‌ها نظارت کند؟

مرجع اخبار رسمی

باکری: روند حقوقی و قضایی متفاوت است و زمانی که آنها می‌بینند که قیمت‌های تمام شده بالاست و چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشتند، روند پرونده تعزیراتی نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alipour


عالم
تا نقطه نهایی قرن حاضر چه طور خواهد بود؟ در این مطلب تعدادی از پیش‌بینی‌های ری کورزویل نویسنده، مخترع و آینده پژوه آمریکایی در مورد آتی تکنولوژی را آورده‌ایم .

بسیاری از ما آن چه «رِی کورزویل»، نویسنده، مخترع و آتی پژوه آمریکایی، می‌بیند، نمی بینیم چراکه هنوز در مراحل آغازین این رشدِ نمایی هستیم . احتمال دارد خیلی از اشخاص نسبت به پیش‌بینی‌های کورزویل نگران باشند، البته خود او نسبت به دوران پیشِ رو امیدوار است و آتی خیر را پیش‌بینی مینماید .

مرجع اخبار رسمی

جهان
تا پایان قرن حاضر به چه شکل خواهد بود؟
کورزویل حالت عالم را تا نقطه نهایی قرن بیست‌ویکم پیش‌بینی کرده می باشد . او کسی می‌باشد که باور دارد نامیرایی انسان تا سال ۲۰۵۰ دست‌یافتنی میگردد .

این آینده پژوه آمریکایی متولد ۱۲ فوریه ۱۹۴۸ در نیویورک میباشد . وی قطعاً یک دیوانه نیست! بلکه یک تکنولوژیست بزرگ جهانی میباشد که از قابلیت‌های رو به پرورش تکنولوژی به خیر با خبر است، تا جایی‌که بیل‌گیتس، او را بهترین پیش‌بینی کنند آیند هوش مصنوعی معرفی می‌نماید .

ری‌کورزویل تا به امروز ۲۰ دکترای افتخاری دریافت کرده، ۷ کتاب حیاتی و پرفروش در قضیه تکنولوژی دارد و اختراعاتی مانند اسکنر‌های مسطح و ماشین‌های تبدیل چاپ به گفتار را در کارنامه خویش دارااست . او یک عدد از بنیان‌گذاران کالج تکینگی (Singularity) می باشد و بدون واسطه توسط «لری پیج» برای توسعۀ هوش مصنوعی کمپانی گوگل گزینش گردیده است . وی تأکید می نماید که ما در برهه هیجان‌انگیزی از مورخ بشر زندگی میکنیم و پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزی از آینده داراست .

عمده
بخوانید: آیا بشر توانمند به دیدن آتی است؟
پیش‌بینی‌های وی حاصل درکی می‌باشد که از اقتدار «قانون مور» و به‌ویژه ضابطه بازده عجله دارااست . این مقررات بیان می‌کنند که فناوری داده ها خط سیر پیش‌بینی‌پذیری را دنبال می‌کند .

قانون راندمان عجله ری‌کورزویل می‌گوید که پرورش بی‌امان، پیش‌بینی‌پذیر و نمایی فناوری، انسان‌ها را به دورانی می‌برد که کورزویل آن را سینگولاریتی (تکینگی) می‌نامد .

بسیاری از ما آن چه ری‌کورزویل می‌بیند، نمی‌بینیم چراکه هنوز در فرآیند آغازین این رشدِ نمایی هستیم . ممکن است خیلی از اشخاص نسبت به پیش‌بینی‌های کورزویل نگران باشند، ولی خود وی نسبت به بازه زمانی پیشِ رو امیدوار است و آینده نیکی را پیش‌بینی مینماید .



:: برچسب‌ها: مرجع اخبار رسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alipour


Aa حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دو شنبه اعلام کرد: «اسرائیل درصورتی که کاری انجام دهد که جنگ جدیدی شروع شود، مسلماً این پیکار همان جنگی می‌باشد که محو وی را در پی خواهد داشت .»

عمده
بخوانید:جدال لفظی نمایندگان ایران، اسرائیل و سوریه در شورای امنیت پس از هجوم ها موشکی

بنا بر گزارش تسنیم، حسین سلامی در عکس العمل به تهدید‌ها اسرائیل در هدف قرار دادن موضع‌ها کشور‌ایران در سوریه گفت: «راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی عالم می باشد و به‌نظر می‌رسد با شرارت‌هایی که اسرائیل در هم اکنون انجام است، خودش را به این حقیقت نزدیک می نماید .»

وی تاکید کرد در رخ ابتدا جنگی از سوی اسرائیل «سرزمین‌های اشغالی بازپس گرفته خواهد شد و چه بسا اسرائیلی‌ها در فلسطین گورستانی برای دفن کردن جنازه‌های خویش نخواهند داشت .»

مرجع اخبار رسمی

یک هفته پیش از این ارتش اسرائیل از انگیزه تصاحب کردن موضع‌ها نیروهای قدس سپاه در حومۀ پایتخت سوریه خبر داده بود . این حملات پس از آن انجام شد که بنیامین نتانیاهو در آغاز وزیر اسرائیل به ایران هشدار اعطا کرد در رخ عدم خروج نیروهایش از سوریه، به موضع‌ها کشور ایران در خاک سوریه حمله خواهد کرد .

پس از این تهاجم ها نیز دنی دانون، نمایندۀ اسرائیل در اداره ملل متحد در نشست شورای امنیت اعلام کرد که نیروی قدس جمهوری اسلامی ایران یک موشک با برد متوسط را در قربت مرز اسرائیل شلیک کرده است و اسرائیل در واکنش به این حمله، زیرساختهای نظامی کشور‌ایران در سوریه از جمله مراکز فرماندهی و کنترل اطلاعات، انبار تسلیحات و مرکز ها آموزشی را هدف قرار داده میباشد .
سپاه پاسداران جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که برنامه موشکی‌اش برغم فشارهای ایالات متحده برای متوقف کردن آن، رو به ترقی می‌باشد .

بنا بر اعلام خبرگزاری تسنیم، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «توسعه توان موشکی جمهوری اسلامی که در حالت تحریم بدون نقص رقم خورده میباشد با عجله اکثر فارغ از وقفه ارتقا و استمرار خواهد یافت .»


دونالد ترامپ، مدیریت جمهوری ایالات متحده ایالات متحده در سخنرانی روز جمعه ۱۳ اکتبر، خط مش تهاجمی‌تری برعلیه کشور‌ایران بویژه به ادله برنامه‌ موشکی این کشور اتخاذ کرد . در واکنش، سپاه پاسداران سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا را نشانه‌ای از «عصبانیت آنها از نقش‌آفرینی سپاه» تعریف و تاکید کرد که در جواب به خط مش خصمانۀ آقای ترامپ، برنامه موشکهای بالستیک ایران با سرعت بیشتری توسعه و گسترش خواهد یافت .

دولت ترامپ از جمهوری اسلامی ایران منظور می باشد که به توسعه موشکهایی که قابلیت حمل بمب‌های هسته‌ای را دارند، نپردازد و جمهوری اسلامی ایران در مقابل اعلام کرده هست که قصد چنین کاری را ندارد و صرفا به دنبال تقویت توان دفاعی خویش هست .

کشور ایران یک عدد از پیشرفته‌ترین برنامه‌های موشکهای بالستیک در خاورمیانه را دارااست و آن را تاکتیکی برای تقابل با تهدید‌ها آمریکا، کشورهای عربی حاشیۀ خلیج فارس و اسرائیل می داند .

در این بیانیه با اشاره به نیروی قدس، شاخه‌ای از سپاه پاسداران که در کشورهای عراق و سوریه در درحال حاضر کار است آمده که «سپاه پاسداران قاطع‌تر و قوی‌تر از مدام به دفاع از کشور ایران و منافع این مرز و بوم ادامه می دهد .»



:: برچسب‌ها: مرجع اخبار رسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alipour

شهراد
اثنی عشری بازه هاست که میزان دارایی هر ساله کشورمان متکی بر نفت بوده و هیچ تلاشی برای رهایی از این مشکل ساختاری انجام نشده می باشد .
میزان دارایی
نفت آب رفت!

مرجع اخبار رسمی
مجموعه چک و یادداشت پایشگر– شهراد اثنی عشری : برهه زمانی هاست که دارایی سالانه کشورمان متکی بر نفت بوده و هیچ تلاشی برای رهایی از این مشکل ساختاری انجام نشده است .

دولتمردان در تمام کابینه های بعد از انقلاب از همت ها و برنامه های دولتشان همواره حمایت کرده و از ضرورت خلاص شدن میزان دارایی از نفت سخن گفتند ولی متاسفانه این امید و خواسته ها تا به امروز به وقوع پیوستن نیافته می باشد . همین سال ولی یک شخصیت برجسته کشوری صحبت امید بخش ای بر گویش آورد .

اسحاق جهانگیری نائب رئیس اولیه مدیریت جمهوری در همایش ملی بیمه و توسعه که روز ۱۳ آذر ماه امسال در ساختمان بلند به دنیا آمدن تهران برگزار شد، اظهار‌ که میزان دارایی سال آینده کل سرزمین متکی به نفت نیست و همت شده تا حدود ۲۵ درصد از لایحه میزان دارایی سال آینده از محل درآمد های نفتی تامین شود .
اگرچه این گفته جهانگیری جای امیدواری بخش اعظمی دارااست اما آیا با این شرایط اقتصادی قاضی بر مرز و بوم و تبعات ناشی از تحریم های ظالمانه امریکا می توان روی این حرف، صحیح و حسابی اکانت باز کرد؟
اگر
قرار هست دارایی نفتی سال بعد آب رود و به جایش از بقیه منابع درآمدی استعمال شود، چه‌گونه و از چه راه و روش هایی می بضاعت به این آرزو و هدف دست یافت؟
پیش از این در بقیه دولت ها هم ترسیم بوده که هنگام پیدایش چالش های اجباری اقتصادی دولت ها از گران کردن نرخ ارز به خواسته جبران منابع درآمدی دارایی خود مدد می گیرند، با این تعریف در‌صورتی‌که منظور نائب رئیس اولیه رئیس جمهوری از این گفته به کارگیری از این ابزارهاست که ابدا قابل توجیه نبوده و نیست، و در حالتی که منظور استفاده گیری از سایر منابع مالی می‌باشد که در این وضعیت متلاطم اصلا نمی توانایی به کسب ۷۵ درصدی تامین مالی بودجه سال ۹۸ دل بست .

در این که از این بلای خانمانسوز سیاه دیر یا این که زود باید رها شویم، شکی نیست، اما خوبتر می باشد دولتمردان به جای سردادن شعار فکری به درحال حاضر این مردمان بکنند که ذیل بار گرانی کمرشان خم گردیده و هیچ فریادرسی ندارند .قیمت ها روز به روز بالا می رود و قشرها محروم جامعه با این حالت چه بسا تا چندی دیگر امکان خرید مورد نیاز اولیه خویش را نیز نخواهند داشت .

به
لحاظ می برسد بستن لایحه دارایی با این رقم پیشنهادی نفت شدنی نمی باشد و در حالتی که هم قابلیت و امکان پذیر باشد، هزینه و تقاص آن را بدون تردید می بایست طبق معمول مردم از جیب خویش پرداخت کنند، زیرا تجربه ثابت کرده که در بزنگاه های حساس و تاریخی دولت پشت مردم را خالی می نماید و این جدید کیسه گان و نورچشمی ها هستند که در موقعیت متلاطم اقتصادی روز به روز پولدارتر شده و پز و فخر آن را فرزندانشان در کوچه و خیابان به مردمان می دهند!



:: برچسب‌ها: مرجع اخبار رسمی, پایشگر ,
:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 بهمن 1397 | نظرات ()