نوشته شده توسط : alipour

حقوق
و مزایا و دریافتی‌های فرهنگیان هم بایستی کاملا همخوانی با قانون باشد
پایشگر- علی الهیار ترکمن درباره اندازه پرورش دارایی وزارت یادگرفتن و پرورش در سال ۹۸ و احتمال افزایش حقوق و دستمزد دوباره در سال جاری با اعتنا به تشدید مشکلات اقتصادی در ماه‌های اخیر گفت: چاره‌ای نداریم جز آنکه در چارچوب ظرفیت‌های رسمی حرکت کنیم .

پایگاه خبری تحلیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، علی الهیار ترکمن افزود: حقوق و دستمزد و مزایا و دریافتی‌های فرهنگیان نیز باید کاملا مطابقت و همخوانی با ضابطه باشد .

معاون گسترش رئیس و پشتیبانی وزارت فراگیری و رشد با ابلاغ اینکه یک‌سری برنامه را در قالب همین ظرفیت‌های قانونی شروع کرده‌ایم اظهار کرد: در ماده ۶۳ ضابطه برنامه ششم بسط تاکید شده می‌باشد که لایحه رتبه‌بندی معلمان به منظور ایجاد یک نظام طبقه بندی از صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان بنا کردن شود و مهندسی نیروی انسانی بر اساس این گواهی که بایستی به مجلس برود و به ثبت برسد فیس پذیرد .

الهیار ادامه داد: تا کنون بخش قابل توجهی از فعالیت انجام و لایحه رتبه بندی در دولت در دست تحلیل است . که بایستی معطل بمانیم با چه محتوایی در مجلس به تصویب می رسد .

وی با درخواست از دولت و نمایندگان مجلس برای رساندن مرتبه بندی به دارایی ۹۸ اظهار کرد: علاوه بر مرتبه بندی، استفاده از ظرفیت‌های موجود را نیز مدنظر داریم . معلمانی را داریم که ۲۴ ساعت موظفی قانونی خود را انجام میدهند و ساعاتی را به حق‌التدریس غیرموظف اختصاص می دهند که خیر دائمی میباشد و خیر کسورات بازنشستگی به آن تعلق می گیرد که در غایت نه در حقوق و دستمزد بازنشستگی و پاداش نقطه پایان خدمت لحاظ می‌گردد و نه بهره‌برداری دیگری از آن فیس میگیرد و دریافتی آن‌ها به همان ۹ ماه کاری منتهی می گردد .

نائب رئیس بسط مدیریت و پشتیبانی وزارت یادگرفتن و رویش با ابلاغ این که یکی از برنامه های ما این بود که میزان حق‌التدریس غیرموظف را محاسبه کنیم گفت: میانگین حق‌التدریس غیرموظف، شش ساعت میباشد که آن را به ساعت مکلف بیشتر و مابه‌ازای ریالی اش را وارد فیش حقوقی می‌کنیم . به این ترتیب هم جزء مستمر ۱۲ ماهه فیش حقوقی قرار میگیرد و نیز کسورات به آن وابستگی می گیرد که در حقوق بازنشستگی لحاظ می‌گردد . این طرح اختیاری می‌باشد .

الهیار ادامه داد: برنامه‌های میان برهه زمانی و بلند مدتی را طراحی و در دست اجرا داریم، البته درباره ارتقا مجدد دستمزد معلمان در سال جاری به علت مشکلات اقتصادی، طبق مقررات و تصمیمات دولت و مجلس تصمیم گیری میگردد .





:: برچسب‌ها: پایگاه خبری تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: